fredag 28 mars 2014

Recept på kycklingfilé i fetaostsås


Kycklingfilé i fetaostsås - Mycket lätt kycklingrecept och väldigt gott :D
(Detta recept ger ca 4 port)

4 st kycklingfiléer
Salt/vitpeppar
150 g fetaost, eller vitost
4 dl creme fraiche, valfri fetthalt
Skivade tomater
Riven ost

Dela kycklingfiléerna på längden.
Salta, peppra och bryn dem i lite smör.
Lägg filéerna i en ugnsfast form.

Smula fetaosten. Blanda den med creme fraiche. (ev. salt/peppar)
Bred blandningen över kycklingfiléerna.
Lägg över valfri mängd skivade tomater och ost.

Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 30 min.
(gör ett snitt i största delen av den största kycklingfilén för att se att den är klar)

Servera med tex. kokt ris och grönsallad
____________________________________________________
Fler recept med kyckling hittar du HÄR >>
Vill du förbereda denna maträtten? - Läs HÄR >>
_______________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

3 kommentarer:

  1. Tror du man kan använda nått annat än tomater? Ingen i familjen är speciellt förtjysta i tomater..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra att hoppa över tomaterna, jag brukar ha det på för att få lite färg till rätten. Strimlad paprika skulle också funka bra :)

      Radera
  2. Åh vad gott! Detta ska jag prova mig på att laga. Tack!

    Ha en fin dag

    SvaraRadera