tisdag 18 oktober 2016

Köttfärsbiffar fyllda med creme bonjour kantarell

Köttfärsbiffar fyllda med creme bonjour kantarell - Fantastiskt gott
Receptet ger 8 st biffar (Tips! Provstek lite köttfärssmet för att få rätt mängd salt)

Recept
600 g blandfärs
1 ägg
1 dl havregryn
1,5 dl mjölk
3 msk mixad gul lök
2 krm vitpeppar
Knappt 0,5 msk salt
100 g creme bonjour kantarell

Gör så här:
Blanda ihop allt utom blandfärs och creme bonjour
Låt svälla i 10 min. Blanda ihop med blandfärsen

Arbeta ut hälften av smeten till 8 st tunna biffar
Fördela ut en klick creme bonjour på biffarna.
Arbeta ut 8 st biffar till. Lägg som lock över varje biff.
Tryck till kanterna runt om så att det blir tätt.

Stek varje biff i en klick smör, ca 5-6 min/sida

Servera med tex. sallad och stuvade makaroner >>


___________________________________________________
Fler recept med köttfärs hittar du HÄR >>
__________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk blogg du har o vilka recept!! Kollar in ganska ofta o alltid hittar man nåt "matnyttigt".
    :o) /Eva

    SvaraRadera
  2. Jag fick en fråga vad man kan äta till biffarna. Så här kommer lite förslag: Stuvade makaroner eller krämig potatisgratäng. Råstekt potatis eller klyftpotatis med coleslaw. Det är även gott med ugnsvarma tomater som tillbehör.

    SvaraRadera
  3. Jättegott! Hade haft en creme bonjour kantarell i frysen länge och visste inte vad jag skulle använda den till. Så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du fick användning för den :)

      Radera
  4. Goda, saftiga och lättgjorda biffar.

    SvaraRadera