tisdag 11 februari 2014

Torskfilé i äggsås med knaperstekt bacon

Torskfilé i äggsås med knaperstekt bacon.
Mumsfilibabba!
4 port

400 g torskfilé
5 hårdkokta ägg
1 pkt bacon
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
(valfri fetthalt)
2 äggulor
1 dl hackad dill
kryddor: citronpeppar, salt och vitpeppar

Lägg den upptinade torskfilén i en ugnsfast form.
Strö ut skivade hårdkokta ägg i formen.
Strimla och knaperstek baconet.

Vispa ihop vispgrädde, creme fraiche, äggulor och dill.
Smaka av med kryddorna. Se ovan!
Häll såsen i formen.
Strö över det knaperstekta baconet.

Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 25 min.

Servera med kokt potatis och sallad.
_____________________________________________________
Fler recept med torsk hittar du HÄR >>
______________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

13 kommentarer:

  1. Kan tänka att det är gott med bacon som ger lite smak. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baconet blir verkligen pricken över i:et, supergott!

      Radera
  2. Åh vad gott detta såg ut, tack för alla goa recept du lägger ut, så fräscht och gott allt ser ut.
    Mvh
    Jessica Palm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica, kul att du gillar recepten :D

      Radera
  3. Låter gott !
    Ska testas !
    Tack för tipset om Pizza salladen.Den testades hos oss också.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ett smidigt sätt att göra pizzasallad på och gott. Den salladen gör vi ofta här hemma, passar till så mycket mer än bara pizza :)

      Kram!

      Radera
  4. Hej!
    Åh det låter jättesmarrigt, speciellt med bacon till också:)

    Kram o tack för alla inspirerande recept!

    Jenny

    SvaraRadera
  5. ~ Så gottit ~

    Tack för receptet/Kram

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut!!! Det ska jag tillaga i morgon. Tack för att du delar med dig av receptet :)

    SvaraRadera
  8. Vilket kanonrecept, så lätt att laga till och så gott det låter! Även laxen i förra inlägget föll oss på läppen:)

    Ha ett fortsatt fint lov,
    kramar

    SvaraRadera
  9. Hej!! Har kollat in din sida ett bra tag och jag blir så inspirerad av det du visar! ikväll har jag sparkat i gång min egen matblogg efter ett litet uppehåll och länkar till ett av dina recept! Vi älskar denna torskrätt..kommer även prova lite annat du gjort och givetvis kommer jag länka vidare till dig!! :-) Kram Lena
    http://gottattata.blogspot.com

    SvaraRadera