måndag 24 februari 2014

Nygräddat bröd

Ny vecka och nybakat bröd. Finns det en bättre start på dagen än doften och smaken av ett saftigt alldeles nygräddat bröd som precis plockats ut ur ugnen. Knappst om ni frågar mig. Och det är ju verkligen inte alls svårt att få till en sådan vardagslyx. Jag kalljäser i stort sett alltid brödet om vi ska äta det till frukost. Med det menar jag att jag arbetar ihop degen på kvällen, låter degen jäsa sakta i kylskåpet under natten och på morgonen gräddar jag brödet. Denna gången testade jag att göra det så enkelt som bara möjligt genom att trycka ut degen direkt i en brödform, gud vad smidigt och bra det blev. Det kommer jag absolut att testa igen.

1 kommentar:

  1. Kalljästa bröd och bullar är verkligen det bästa som finns, både de som står över natten och de man bara smäller ihop och ställer i kall ugn. Perfekt när det är soppdags:)
    Kramar

    SvaraRadera