onsdag 4 december 2013

Muffins - Kladdkakemuffins med After Eight

After Eight hör verkligen julen till tycker jag.
Det här är jättegoda kladdkakemuffins med mintsmak, om ni tycker att mina muffins ser lite bleka ut så 
beror det på att jag hade för lite kakao hemma, men det funkade det med :)
(mängden kakao stämmer i receptet!)

100 g smör
12 rutor after eight
2 ägg
2 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk bakpulver
Glasyr: 12 rutor after eight

Smält smöret och rör ner 12 rutor after eight.

Vispa ägg och strösocker pösigt.
Tillsätt choklad och smörblandningen.
Rör
Blanda vetemjöl, kakao och bakpulver.
Rör ner mjölblandningen i smeten.

Fördela smeten i 12 st muffinsformar.
För bäst resultat - använd muffinsplåt!
Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 12 min.

Tag ut muffinsen och lägg en after eight på varje muffins.
Grädda ytterligare mitt i ugnen i 175° i 3 min.

Godast blir kakan när den fått kallna i kylskåp ett tag.
Servera med vispad grädde!

Tips! Kladdkaka med After Eight hittar du HÄR >>
______________________________________________________
_________________________________________________________________________________

6 kommentarer:

  1. Åhh, vad gott! Kopieras direkt!

    Kramar
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Jag håller med , supergott och visst är det så att After Eight finns alltid hemma på julen :) Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kombon mint och choklad är verkligen en vinnare tycker jag...mums. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Gud så gott! Älskar allt med mint, kaffe och mint oslagbar kombo!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Gгeetings! Ѵery helpful advice within tɦis post! Ιt's the lіttle changes thaat produce tҺe
    greateѕt ϲhanges. Ҭhanks for sharing!

    Tɑke a look аt my weblog :: buy Proactol Plus

    SvaraRadera
  6. The SEO industry has got a bad
    reputation from the amount of cowboys and overseas companies around
    Added a share on Facebook, hope you dont mind!

    SvaraRadera