onsdag 11 december 2013

Lite läskigt men roligt

Jag älskar verkligen när ni testar mina recept, det är så svårt att förstå att det jag lägger upp verkligen provlagas/bakas av er läsare. Det är även svårt att verkligen förstå att ni är så många som är här inne och läser. Men ni är ju det, jag sitter ensam framför datorn och ni är flera hundra som är inne och läser. Läskigt när jag tänker på det, men roligt!!
Idag fick jag en jättefin hälsning från Lotta som driver bloggen Lottas fotografi, hon hade testat att baka DUMLEKAKOR MED NOBLESSE, de blev jättegoda och hon hälsade att hon hittat fler recept som hon skulle prova. Såå kul, tack Lotta för din hälsning och tack för länken som du lagt in till mig i din blogg :) 

10 kommentarer:

  1. gud va du bakar mycket och gott .misslyckas ingenting för dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken intressant fråga :) Jag fick lov att fundera en stund för att kunna svara så ärligt som möjligt. Visst har det hänt att jag har misslyckats men faktiskt inte särskilt många gånger. Detta beror inte på att jag är expert på någotvis utan jag utsätter mig helt enkelt inte för avancerade recept. Jag gillar när det är lättbakat och okomplicerat. Redan när jag flyttade hemifrån i tjugo årsålder och började att laga mat och ibland baka så skrev jag om alla recept med mina egna ord. Jag tycker att många recept innehåller alldeles för långa beskrivningar, man måste då koncentrera sig och läsa flera gånger för att göra rätt.
      Den sortens recept passar inte alls mig. Men med mina egna ord kändes recepten mycket lättare och därmed blev det lättare att lyckas.

      Sättet som jag skriver recepten på passar inte alla. Det krävs nog att man har lite baskunskaper eftersom jag inte går in i detalj och beskriver varje moment. "Onödiga" målande ord plockar jag bort, texten ska vara kort och innehålla fakta så tänker jag.

      Och det här med att misslyckas, om jag misslyckas med något lägger jag inte upp det på bloggen. Har jag tänkt att göra ett blogginlägg om ett specifikt recept och jag inte är 100 % nöjd med det så blir det inget blogginlägg den dagen. Hellre det än att ni läsare provar ett recept som jag inte är nöjd med. Det skulle kännas som att luras och det vill jag absolut inte göra.

      Tack för din fråga, kram!

      Radera
  2. Hej ! Jag läser din blogg o tycker mycket om den men har inte kommenterat innan. Har använt flera av dina recept, de är såå bra, enkla o goda. Räkpajen var den godaste jag smakat !!!!

    SvaraRadera
  3. HEJ

    jag vill inte vara sämre , och ge dig beröm, har testat ett antal av dina recept, kommer säkert att återge dem på min blogg, men nu sist var det Saffranskaka med frosting & kokos.
    Vilken underbart god kaka..

    tack för att du delar med dig..

    SvaraRadera
  4. Hej
    Det är du värd fina du.
    Allt som du gör inspirerar oss alla enormt mycket.
    Både dom fina bilderna och recepten.
    Jag förstår att det inte kändes alls roligt med det folk sa.
    Det är dumheter.
    Lita på dig !
    En varm kram från mig

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer och jättekul att ni gillar det som ni provat att laga/baka :)

    SvaraRadera
  6. Go´kväll!!
    Så har jag inte tänkt förut....att det faktiskt är såå många som varje dag sitter och läser det man skriver, det är ju både roligt och läskigt.
    Jag ville bara berätta att jag bakat din saffranstigerkaka...ja, nu blev det ju inte saffran, för jag glömde saffran, det blev vanilj och choklad. Sen tog jag i hastigheten fel form, det blev en sk springform, inte det bästa till tigerkaka, så den blev aningen torr. För att råda bot på det eller snarare kompensera torrheten gjorde jag en frosting med apelsinsmak och lade på kakan, dessutom strödde jag på kokos...och det blev suveränt... slutet gott, allting gott!
    Tack än en gång, för alla fina recept Du delar med dig av!!

    kram lisa

    SvaraRadera
  7. Hej hej! Kul med tigerkaka med saffran, jag hade tänkt baka en vanlig klassisk mjuk saffranskaka idag, nu blev det svårt!

    Önskar dig en fin dag! Kram jenny

    SvaraRadera
  8. Hej, En till som tittar in och säger tack för din inspiration! Jag blir alltid sugen på att boka när jag varit här inne :-) Kom gärna med tips på något lättbakat men smarrigt som man kan bjuda på jobbet.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul :) Om du ska bjuda på det på jobbet så gissar jag att det ska transporteras en bit. Då går ju allt med kladdig topping bort, däremot kan man ju ha det kladdiga inuti bakverket :)
      Testa att bjuda på Dumlemuffins med strössel, du hittar receptet om du klickar på "muffins" i receptkategorierna i högerspalten, eller skriv in Dumlemuffins i sökrutan och tryck enter.
      Det är en grymt god muffins så den tror jag säkert går hem hos dina kollegor :)

      Lycka till!

      Radera