måndag 30 december 2013

Förbereder inför morgondagen


Ikväll håller jag på att förbereda dumlegrädde till en cheesecake som jag ska baka imorgon. På bilden ser ni dumlekolor som blandas ner i uppkokt visprädde, (3 dl vispgrädde och 15 st dumlekolor) detta ska sedan få stå i kylen över natten och sedan vispas upp och användas i fyllningen. Resten av cheesecaken gör jag färdigt imorgon bitti. Efter några timmar i frysen är den sedan färdig att avnjutas. Bild och recept på dumlecheesecaken hittar ni här på bloggen imorgon.

9 kommentarer:

  1. äntligen är du tillbaka .väntar med spänning på fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att vara efterlängtad, men förstås inte kul för dig som fått vänta. Mitt lilla uppehåll beror på en mycket händelserik decembermånad för min del med sjuka barn, charterresa och julfirande.
    Receptet på cheesecaken hittar du här på bloggen imorgon förmiddag.
    Hoppas att vi ses då ♥

    SvaraRadera
  3. Tack för alla inspirerande recept som du delar med dig av! Det är bara att titta in till dig så blir man bakningssugen.

    Ha ett riktigt gott nytt år!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Oj som jag har längtat efter nya recept från dig! Ser fram emot receptet imorgon....
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  5. Jaa tack för all inspiration du bjuder på. Ett Gott Nytt År. Kram Anna

















    SvaraRadera
  6. väntar spänt inför imorgon.. Recept på denna cheesecake vill jag ju gärna prova, kanske till min middag som jag skall bjuda in till på lördag.

    kram

    SvaraRadera
  7. Så spännande med en dumlecheesecake! Nu är det inte jag som står för desserten i morgon, men det låter som en dessert en riktigt bra dessert till trettonhelgen, så jag tittar in i morgon igen!
    kram M.E

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Kul att ha dig tillbaka!
    Dumlegrädde lät ju väldigt gott, ser fram emot receptet:)

    Önskar dig ett gott nytt år!

    Stor kram

    SvaraRadera
  9. låter riktit gott måste pröva men inte idag .ha ETT GOTT NYTT ÅR.hoppas på många goda recept

    SvaraRadera