måndag 2 december 2013

Citronpepparkakor


Jag lovade ju igår att beskriva hur vi gjorde våra citronpepparkakor. Jag tycker att lite rivet citronskal i pepparkaksdegen ger riktigt goda och smakrika pepparkakor. Denna gången använde vi 1 st förpackning av Skogaholms färdiga pepparkaksdeg (500 g) och rivet skal från 2 st citroner. Citronskalet är bara att blanda in med fingrarna i pepparkaksdegen, sedan bakar man ut dem som vanliga pepparkakor. 
Kavla degen tunt och stansa ut figurer eller låt degen bli kylskåpskall och skiva degen i tunna skivor med kniv eller osthyvel. Grädda mitt i ugnen i 200° i ca 5 min.

Enkelt och väldigt, väldigt gott!


6 kommentarer:

  1. Det låter gottit,måste testas...
    Riktigt härlig Pepparkaksbild <3

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter jättegott! Ska absolut testa det, blir nog till helgen. Tack för tipset!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Roligt tips! Visst är det fantastiskt nu i december att man får börja med pepparkakorna. Man kan ju inte bli annat än lycklig :D

    SvaraRadera
  4. Spännande, det har jag aldrig prövat. Tänk om man bara hade lite mera tid så man hann med att prova allt gott Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mer tid hade inte varit dumt, om man skär pepparkasdegen i tunna skivor är det här en riktig snabbkaka, perfekt att få njuta av nybakat även när tiden är knapp :) Kram!

      Radera
  5. Spännande smakkombination, måste testas. Kramisar Tina

    SvaraRadera