söndag 24 november 2013

Dumlekaka med noblesse

Dumlekaka med noblesse
En lättbakad och helt underbart god godiskaka - En stor favorit hemma hos oss.
20 st

200 g smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 st dumlekolor delade på mitten
20 st noblesse
(Tips! till jul använder jag noblesse med apelsinsmak)

Vispa med elvisp ihop smör och strösocker.
Blanda ner vetemjöl och bakpulver till en deg.
Låt stå i kylen i 30 min.

Forma degen till 20 st bollar och lägg dem i folieformar.
Tryck ner en halv dumlekola i varje boll.

Grädda mitt i ugnen i 200° i 10 min.
Tag ut kakorna ur ugnen och lägg en noblesse på varje kaka.

När noblessen smält låter du kakorna svalna i kylen eller i frysen.
______________________________________________________
Fler recept på godiskakor hittar du HÄR >>
_________________________________________________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>

5 kommentarer:

  1. Frågat dig innan. Fryser du dina kakor/bröd?
    Ha en skön söndag
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror lite på vad det är för bröd eller kaka. De här kakorna går alldeles utmärkt att frysa :)
      Fin söndagskväll till dig med!

      Radera
  2. Populära kakor, jag har inte provat med nobless...kanske gör det nästa gång :) Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Mumms dessa måste testas till Jul <3
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Förra veckan testade vi dina Dumlekakor. Supergoda! Gjorde ett inlägg och länkade till dig. :)
    Idag ska vi testa chokladmuffins med After Eight.
    Tack för alla fina recept du delar med dig av. Din blogg är en riktig receptskatt!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera