tisdag 15 oktober 2013

Få barnen att äta broccoli

I nästa inlägg tänkte jag visa hur man på ett enkelt sätt får de mest kräsna barnen att äta broccoli. Broccoli är en av de mest nyttiga grönsakerna som finns, den är full med c-vitaminer och andra viktiga vitaminer och mycket rik på antioxidanter. Broccoli kan hjälpa till att skydda oss mot många sjukdomar som högt blodtryck, typ 2 diabetes och till och med cancer. 
Jag tycker verkligen att broccoli är nummer ett i grönsaksdisken. Både god, nyttig och vacker
.
Förra veckan gjorde jag ju en skinkpaj med broccoli, receptet på den hittar ni här
Mitt goda "barnvänliga" recept som jag nämnde i början av texten kommer i nästa inlägg.

6 kommentarer:

  1. Här hemma älskar vi broccoli, båda stora som något mindre. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så mycket gott du visar här hela tiden.
    Vår dotter fyller 6 år och vi ska bjuda närmaste släkten på fika på söndag. Har du något tips på vad jag kan bjuda på?
    //bara anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Dumlemuffinsen är jättegoda!! Chokladbollar kan ju dottern rulla ihop själv, blir ju extra kul att få bjuda släkten på något som man gjort själv. Philadelphiabullar är smidigt att baka i långpanna och de räcker till många. Bananmuffins slänger man snabbt och lätt ihop av väl mogna bananer. Favorittårtan här hemma är helt klart Ricekrispiestårtan, krämen och marängbottnarna kan du förbereda dagen innan och sedan lägger du ihop tårtan strax innan servering :D Lycka till!

      Radera
  3. Så gott är det med broccoli !
    Vi har barn 3 av 4 som gillar, mycket nyttig grönska.
    Kanske kan jag gissa till vad du ska göra :)

    Ha en fin höst dag

    Dina pajer ser så goda ut...funderar om man skulle kunna göra bottnar till glutenfritt?
    Kunna ha i Kesella ?

    H a en fin dag !

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Här hemma älskar vi också broccoli .Bara så gott .Ha en skön tisdag .Kram Rita

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, broccoli och brysselkål är mina favoriter :)

    SvaraRadera