torsdag 19 september 2013

Recept - Krämig kycklingpaj

Här kommer ett riktigt bra recept på en krämig och god kycklingpaj :D

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
125 g smör
2 msk vatten

Blanda ihop vetemjöl, smör och vatten till en pajdeg.
Tryck ut degen i en pajform och nagga.
Grädda pajskalet mitt i ugnen 200° i 10 min.
______________________________________________________
Fyllning:
                      3 st kycklingfiléer (bröstfiléer, strimlas)
             2 pkt bacon (klipp i bitar)
               3 dl creme fraiche (34 % fetthalt)
2 msk chilisås
100 g creme bonjour vitlök
2 dl riven ost
Cocktailtomater

Knaperstek bacon.
Bryn den strimlade kycklingen och lägg i baconet.
Rör ner creme fraiche, chilisås och creme bonjour vitlök.
Låt sjuda en stund.
(smaka eventuellt av med lite salt och peppar)

Häll blandningen i pajskalet.
Lägg på cocktailtomater.
Strö över riven ost.

Grädda mitt i ugnen 200° i 30 min.
_________________________________________________________________________________

Fler recept på matpajer hittar du HÄR >>
Fler recept med kyckling hittar du HÄR >>
_________________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>


Tips! Nedan ser du 3 till goda pajer med kyckling - Länk under bilderna!
Kycklingpaj med fetaost - RECEPT >>

Kycklingpaj med grönsaker - RECEPT >>

Kycklingpaj med vitlök och örter - RECEPT >>

5 kommentarer:

  1. Hej hopp!

    Å jag älskar matpajer så denna ska jag absolut prova!
    Byrån blev så fin! Tänka att det kan bli sån skillnad med lite färg:)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Mmm, så gott det ser ut! Vi äter mycket kyckling här hemma och det är lätt att det blir samma, samma. Så tack för receptet, det måste testas. :)

    Tack också för dina fina ord hos mig. Vad glad jag blir! :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Den ska jag absolut testa! Toppen att du även delar med dig av matrecept!
    Så fin byrån blev i sin nya färg. Jätteläckert och snyggt!
    Fin fredag och helg önskar jag dig! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset!
    Ska testas....ha en fin helg ! Kram från mig

    SvaraRadera
  5. Tack!! Där räddade du mig som sitter här och har fullständigt kört fast i idétorka.....Nu kommer det att lukta kycklingpaj lite längre ner i vår lilla by i kväll:)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera