fredag 9 augusti 2013

Kladdkaka med after eight

Kladdkaka med after eight - Superdupergod - Ingår i kategorin EDITHS BÄSTA >>
Receptet är uppdaterat med ny bild KLICKA HÄR >>

100 g smör
                        12 rutor after eight (+ 18 rutor till glasyr)
2 ägg
2 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk bakpulver

Smält smör. Rör ner 12 rutor after eight
Vispa ägg och strösocker pösigt. Rör ner chokladsmöret.
Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver. Rör ner i äggsmeten.

Grädda kakan i en smord springform, ca Ø 24 cm
Mitt i ugnen i 175 grader i 18 min.

Tag ut kakan. Lägg på 12 after eight
              Grädda ytterligare i 3 min. (175 grader)
Bred ut den smälta after eighten över kakan

Låt kladdkakan bli kylskåpskall innan du tar bort ringen på formen.
Servera med tex vispad grädde

5 kommentarer:

  1. Mmm vilken ljuvlig kaka du bjuder på så här när det är mysfredag och allt .Kan inte bli bättre♥Ha en härlig fredag mys och njut underbara du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Oj så gott! Perfekt nu när helgen har kommit:)

    SvaraRadera
  3. Mumms jag gillar Mintsmak...Riktigt vackert fotokollage mé :)
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  4. Gahhh vad gott, trevlig helg : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Å denna ska jag pröva!
    Älskar kladdkaka alldeles för mycket för mitt eget bästa;)

    Kram Sofi

    SvaraRadera