måndag 22 april 2013

Havrekakor med center - Kakor med godis

Lättbakade och goda havrekakor med center - En favorit bland småkakor

Recept
150 g smör
1 ägg
1,5 dl strösocker
1,5 dl havregryn
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
18 st centerchoklad

Gör så här:
Smält smöret. Vispa ägg och strösocker pösigt
 Rör ner havregryn, vetemjöl och bakpulver
Blanda sist i det smälta smöret

Fördela blandningen i 18 st muffinsformar

Grädda mitt i ugnen 175° i 15 min.

Tag ut plåten. Tryck ner en center i varje kaka
Stäng av ugnen. 
Sätt in kakorna på eftervärme i några minuter 
så att chokladen smälter lite


________________________________________________________
Fler recept på godiskakor hittar du HÄR >>
________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

1 kommentar:

  1. Ojoj va gott detta låter/ser ut.
    Har precis hittat din blogg och lovar att titta in ofta! Sååå mkt fint
    Kram Lena

    SvaraRadera