fredag 18 oktober 2013

Pizzasallad - Lätt som en plätt!

(Kryddblandningen heter Italiensk dressingmix)

Ikväll blir det hembakad pizza till fredagsmyset och då vill man ju så klart ha en god pizzasallad till. Visst kan man salta ur vitkålen och blanda i vinäger om man vill men jag brukar använda mig av ett enklare sätt. Färdig kryddblandning.

Jag strimlar vitkålen tunt med osthyvel, sedan smakar jag av med Italiensk kryddblandning, se bilden! Därefter blandar jag i matolja och vatten och blandar runt. Till ett vitkålshuvud som ger cirka 2 liter riven vitkål använder jag 3 påsar kryddblandning, 1 dl matolja och ½ dl vatten.
Låt stå i kylskåpet ett tag innan servering!

Jag får ofta höra att salladen är god och nu har jag avslöjat mitt lilla knep för er :)


7 kommentarer:

  1. God morgon fina du !

    Så gott och så fin du är :)
    Jag tycker också att kanske bara toppa....du är fin i det långa.
    Visst prioriterar man inte sig själv så mycket ;)
    Jag har nog inte klippt mig på evigheters evigheters ;)
    Jag ska också ta och klippa och det får nog bli en del ;)få bort det trasliga.

    Ha nu en god helg och tack för allt härligt inspiration som du
    delar med dig ! :)

    Kram från mig

    SvaraRadera
  2. Godmorgon =) Älskar pizza sallad, så jag tackar för tipset.
    Ha en toppen fredag nu, kramen =)

    SvaraRadera
  3. Å vad gott med pizzasallad .Så tack rara du för receptet .Ha en mysig fredag. Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Gott, gott!!

    Trevlig helg!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset!!! Det är inte dumt med de där kryddpåsarna :) Ha en bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Tack för tipset! Det ska jag prova nästa gång vi gör pizza!

    Trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera